Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Edukacyjne wtorki #15 – nałóg.

“Jeśli pierwszą rzeczą, jaką robisz rano po przebudzeniu, jest sięgnięcie po telefon, to znaczy, że jesteś uzależniony/-a.”

Uważa Simon Sinek.

Zostawmy jednak rozstrzyganie tego, czy rzeczywiście zmagamy się z nałogiem. Zastanówmy się, co sami możemy zrobić – dla siebie i, przede wszystkim, dla dzieci – by spędzać przed telefonem i innymi urządzeniami elektronicznymi mniej czasu.

Poniżej kilka mniej i bardziej oczywistych wskazówek.

1. Budzik

Jak nie sięgać rano po telefon, skoro trzeba wyłączyć budzik? Rozwiązanie jest banalnie proste. Wystarczy wykorzystać (kupić) zwykły budzik.

Dzięki temu telefon może “spać” w innym pomieszczeniu. I nie kusić od samego rana

2. Aktywność

Kiedy wychodzisz na spacer/pobiegać/uprawiać inny sport, zostaw telefon w domu. Dzięki temu będziesz mógł w pełni skupić się na aktywności fizycznej.

W przypadku dzieci: zostaw telefon w domu przed wyjściem na trening/mecz/turniej. W razie pilnej potrzeby możesz skontaktować się z rodzicami za pośrednictwem trenera.

3. Sen

Organizm człowieka śpi lepiej, kiedy bezpośrednio przed pójściem spać (im dłużej, tym lepiej) nie ma kontaktu z elektroniką.

Do poduszki najlepsza książka. Lub rozmyślania o tym, jak minął dzień. Albo rozmowa z kimś bliskim.

Zdjęcie: Today’s Parent

INNE WPISY

Dziś 18 urodziny obchodzi

Tomasz Strach

F
F
?