Szkółka piłkarska KSPN Kraków

Awaria prądu na J&J! Treningi odwołane.

Na ulicy Winnickiej, a więc w centrum treningowym J&J i w okolicy jest awaria prądu! W związku z tym niestety wszystkie treningi naszych grup treningowych na J&J (LEWANDOWSKI U-11, KAPUSTKA U-11, KRYCHOWIAK U-9, BRAMKARZE, MŁODZICY 2005, MŁODZICY 2004, TRAMPKARZE 2002) w piątek są odwołane! Nie odbędzie się również dyżur Trenera-Koordynatora.

Awaria miała zostać usunięta o godzinie 15:30, a następnie 16:30. Niestety na tą chwilę prądu nie ma i nie wiadomo nawet czy pojawi się jeszcze w dniu dzisiejszym.

HARMONOGRAM J&J SPORT CENTER CUP ROCZNIKA 2009.

Już w niedzielę, 26 lutego, trzeci z serii turniejów J&J SPORT CENTER CUP. Wystąpią w nim zespoły złożone z zawodników z rocznika 2009. Na starcie aż 12 uznanych zespołów: Akademia Piłkarza Grzegorza Mielcarskiego, Bieżanowianka Kraków, Bronowianka Kraków, Czarni Kraków, Iskra Pszczyna, Jadwiga Kraków, Olimpia Piekary Śląskie, AP Piłkarskie Nadzieje Mielec, AS Progres Kraków, Raków Częstochowa oraz oczywiście dwa zespoły J&J KSPN Pogoń Kraków.

W załączniku harmonogram niedzielnych rozgrywek. Przed nami 42 spotkania!

Czytaj dalej

ROCZNIK 2008: SEMP Warszawa pokonany w sparingu.

SONY DSCW środę, 22 lutego o godzinie 17:00 kolejne spotkanie towarzyskie rozegrała grupa treningowa KRYCHOWIAK U-9 (rocznik 2008). Tym razem przeciwnikiem był zespół SEMP Warszawa.

Mecz rozpoczął się od dwóch dość gładko straconych bramek, już podczas pierwszej 6-minutowej zmiany (w KSPN stale zmieniały się trzy „szóstki”). Później jednak było już tylko lepiej. Druga zmiana zagrała bez strat bramkowych, ale i bez zdobyczy. Świetnie natomiast zaprezentowała się trzecia zmiana (Kacper Jordanek, Michał Pawlik, Patryk Sokołowski, Igor Kubas, Szymon Kozubek, Oliwier Sorys), która wyrównała szybko stan meczu i już do końca grała bardzo pozytywnie. Pozostałe zmiany również rozwijały swoją grę i ostatecznie dobre spotkanie w wykonaniu naszych młodych graczy z rocznika 2008 zakończyło się ich pewnym zwycięstwem 6:4.

Bramki zdobyli: Antek Pająk, Franek Błaszczyk, Michał Pawlik, Szymon Kozubek, Oliwier Sorys, Maciek Omelański.

Asysty zanotowali: Marcel Ankowski (4!), Kuba Uzar, Antek Wróblewski.

Dyżury Trenera-Koordynatora (nowa siedziba).

dyżurDyżury Trenera-Koordynatora w nowej siedzibie J&J KSPN POGOŃ (biuro w pawilonie boksu na J&J Sport Center – Kraków, ul. Winnicka 40) w tym tygodniu:

– środa (22 lutego) w godzinach 18:50-19:30

– piątek (24 lutego) w godzinach 17:00-17:45

W trakcie dyżurów można odebrać komplety strojów KSPN, zaległych spodni dresowych w r. 2YXS, opłacić polisę ubezpieczeniową NNW do końca kwietnia 2017 r. (składka 20 zł – tylko gotówka), zakupić gadżety KSPN, odebrać lub dostarczyć wypełnione dokumenty zapisowe dziecka, dokonać zwrotu wypożyczonych kompletów strojów, uzupełnić opłaty miesięczne lub wpisowe.

HARMONOGRAM MECZÓW do końca marca.

Aby ułatwić Państwu proces planowania, zamieszczamy szczegółowy harmonogram meczów wszystkich drużyn KSPN POGOŃ (roczniki 2002 – 2010/2011) do końca marca br. Proszę pamiętać, że poniższy rozkład dotyczy zawodników, którzy będą powoływani przez trenerów na dane spotkania. Do tego harmonogramu sukcesywnie dodawane będą mecze towarzyskie, których dzięki aktualnym możliwościom w ostatnim czasie rozgrywamy bardzo wiele. Zalecamy udział we wszystkich możliwych rozgrywkach. GRA = ROZWÓJ.

Czytaj dalej

HMKŻ: 4 zwycięstwo rocznika 2008.

Wiele dryblingów, sporo sytuacji, dużo biegania, szybszy i bardziej zdecydowany odbiór. To wszystko daje obraz niezłej gry rocznika 2008 w kolejnych starciach Halowych Mistrzostw Krakowa Żaków Starszych. Tym razem rywalami były drużyny Clepardii Kraków i Zieleńczanki Zielonki. Było ciężko, szczególnie w związku z nieobecnością nominalnego bramkarza, ale nasi chłopcy radzili sobie bardzo dzielnie.

Czytaj dalej

Zimowy obóz sportowy DĘBICA 2017 – DZIEŃ 7.

Coś się kończy coś się zaczyna… Kolejny sportowy obóz za nami. Dla samego KSPNu to już 9 wyjazd, a doliczając obozy z Pogonią to kilkanaście wspólnych zgrupowań. Doświadczenie procentuje, dzięki czemu NAJWAŻNIEJSI wracają zadowoleni i z bagażem nowej wiedzy.

Sobota nie była taka krótka, bo w Dębicy pozostaliśmy aż do obiadu. Po nim jeszcze był czas dopakowania i punktualnie o 14:30 opuściliśmy Hotel Polonez.

Wcześniej zdążyliśmy jeszcze planowo przeprowadzić ostatnie zajęcia piłkarskie i pożegnać halę. Na koniec trenerzy zarządzili turniej zespołów 5-osobowych poprzedzony oczywiście rozgrzewką, tym razem typowo piłkarską. Halę chłopcy pożegnali tradycyjnie na tym obozie pełnym zaangażowaniem i dużą ambicją.

Między czasie odbyła się krótka i sympatyczna uroczystość – 8. urodziny Szymka Ćwikło. Z tej okazji nasz młody piłkarz otrzymał specjalne upominki, a koledzy i trenerzy odśpiewali gromkie „100 lat!”. Szymek nie omieszkał swojego święta uczcić wcześniej na hali – ośmioma bramkami na ósme urodziny!

Praktycznie na koniec przeprowadzony został ostatni apel, w trakcie którego trenerzy przyznali wielu osobom wyróżnienia i pochwały.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom:

Marcel Ankowski
Szymon Bajak
Maks Białkiewicz
Franciszek Błaszczyk
Maciej Chmura
Jan Człowiekowski
Łukasz Czaplik
Bartłomiej Ćwikło
Szymon Ćwikło
Patryk Dubas
Bartłomiej Gabor
Szymon Gastoł
Michał Grabczak
Kacper Jordanek
Jan Koroszec
Igor Kubas
Mateusz Kużdżał
Wojciech Lewandowski
Jakub Maniek
Mateusz Nita
Antoni Ochotnicki
Maciej Omelański
Antoni Pająk
Sebastian Przybylski
Jakub Uzar
Antoni Wróblewski

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Zimowy obóz sportowy DĘBICA 2017 – DZIEŃ 6.

Piątek to już niestety przedostatni dzień zimowego obozu J&J KSPN POGOŃ w Dębicy. Znaleźliśmy więc kilka momentów na podsumowania. Było dużo słów (i pochwał i upomnień), mnóstwo gry w piłkę nożną i bardzo dużo emocji. Ogólnie pod względem zachowania i dyscypliny to był taki dzień, z którego można być zadowolonym. Najważniejsze, że podobnie jak podczas pozostałych obozowych dni na twarzach gościł przede wszystkim uśmiech.

Czytaj dalej

Artykuł dietetyk Anety Winiarz (2): „Dzień z życia małego zawodnika”.

IMG_3645DZIEŃ Z ŻYCIA MAŁEGO ZAWODNIKA

Drodzy Rodzice! Pierwszym artykułem pod tytułem „Żywienie młodych sportowców” pragnęłam Was zachęcić do zwrócenia uwagi na dietę i styl życia Waszego dziecka. Tematem kolejnego z cyklicznie publikowanych przeze mnie artykułów jest dzień z życia aktywnego Rozrabiaki.
Podstawowe zasady dobrego odżywiania są już nam bardzo dobrze znane, więc pójdźmy o krok dalej i optymalnie zaplanujmy żywienie Naszej Pociechy. Jak właściwie zaplanować całodzienny jadłospis? Na co zwrócić szczególną uwagę? Co jest błędem, którego popełniać nie chcemy? A co zaleceniami, które należy stosować? I od czego w ogóle zacząć???

CZAS START! KALORIE !!!
Nadwaga i otyłość u dziecka oznacza, że je za dużo. Niedowaga – za mało. Prawidłowa masa ciała świadczy o właściwym zbilansowaniu diety pod względem energetycznym. Dzienne zapotrzebowanie na energię u dziecka wygląda następująco:

  •  4-6 lat = 1400 kcal
  •  7-9 lat = 1800 kcal
  •  10-12 lat = 2100 kcal (dziewczynki) i 2400 kcal (chłopcy)

Prawidłowa waga w wieku dziecięcym chroni dziecko przed nadwagą i otyłością w wieku nastoletnim i dorosłym. Zwiększenie umiarkowanego wysiłku fizycznego i wprowadzenie prawidłowej podaży kalorii w diecie pozytywnie wpłynie na wygląd, samopoczucie i jego zdrowie oraz zakorzeni prawidłowe nawyki.

1 POŁOWA! UROZMAICENIE, UMIARKOWANIE, REGULARNOŚĆ, OGRANICZENIE:

  • Dobieraj produkty z różnych grup, aby można było skomponować pełnowartościowe posiłki: produkty białkowe, zbożowe, warzywa, owoce, tłuszcze;
  • Produkty powinny charakteryzować się wysoką wartością odżywczą i jakością zdrowotną;
  • Polecana jest żywność naturalna, świeża, pełnowartościowa i mało przetworzona;
  • Dziecko powinno spożywać 4-5 posiłków dziennie: 3 główne (śniadanie, obiad, kolacja) i 1 lub 2 dodatkowe (drugie śniadanie i/lub podwieczorek);
  • Dziecko powinno jeść codziennie o stałych porach co 3-4h godziny;
  • Ogranicz spożywanie przez dziecko soli i cukru.

2 POŁOWA! ZALECENIA:

  • Codziennie podawaj dziecku pieczywo i przetwory zbożowe pochodzące z pełnego przemiału zbóż np. pieczywo razowe, pieczywo typu graham;
  • Produkty nabiałowe, takie jak mleko, jogurt, kefir, maślanka (częściej wybieraj produkty naturalne), sery, powinny być wykorzystywane codziennie, a jaja 3–4 razy w tygodniu;
  • Zadbaj o codzienne porcje warzyw i owoców;
  • Chude mięso, w tym wędliny wysokiej jakości, powinny być spożywane nie częściej niż 2–3 razy w tygodniu, mięso drobiowe (zawsze bez skórki!) 2–3 razy w tygodniu, ryby zaś obowiązkowo 1–2 razy w tygodniu;
  • W posiłkach należy wykorzystywać tłuszcze roślinne (olej rzepakowy, oliwa z oliwek) i ograniczać udział tłuszczów zwierzęcych.

SPALONY! NAJCZĘŚCIEJ OBSERWOWANE BŁĘDY:

  • Nadmiar słodyczy i słodkich napojów razem z sokami;
  • Niedobór warzyw bogatych w karoten i witaminę C;
  • Zbyt małe spożycie produktów będących źródłem wapnia;
  • Przekarmianie;
  • Zbyt dużo w diecie żywności przetworzonej i bogatej w tłuszcz i węglowodany;
  • Spożywanie przez dziecko w wieku rozwojowym: tatara, befsztyku, sushi, ostryg, źle przechowywanych serów pleśniowych, sera typu feta, surowych jaj i niepasteryzowanego mleka.

Całodzienny jadłospis naszego dziecka to niełatwy orzech do zgryzienia. Bo jak tu odmówić słodyczy gdy tak bardzo prosi? Jak przekonać babcię, że przez żołądek do serca w tym przypadku nie pomaga? W końcu jak przekonać siebie, skoro sami lubimy nieraz zgrzeszyć? Nie taka dieta straszna jak ją malują! A korzyści z niej płynące przyniosą efekty, satysfakcję i szczęście całej rodzinie :-)

Aneta Winiarz

Dietetyk J&J KSPN POGOŃ


Zajęcia pozalekcyjne są ciekawą i skuteczną formą rozwijania dziecięcych zainteresowań. Szczególnie zajęcia sportowe dla dzieci posiadają wiele plusów. Dzięki nim młody człowiek, podczas atrakcyjnych ćwiczeń, dba o swoją aktywność fizyczną. Nasza sprawdzona szkółka piłkarska oferuje różne typy treningów, w czasie których dzieci, młodzież i dorośli poznają tajniki sztuki piłkarskiej. Organizujemy treningi bramkarskie, jak i bardziej ogólne zajęcia grupowe. W naszej ofercie są też treningi dla przedszkolaków, które w obecności rodziców stawiają pierwsze kroki na boisku. Jeśli interesują Państwa treningi indywidualne piłka nożna również w ten sposób może być nauczana. Nasza szkółka piłkarska tworzona jest przez ludzi z pasją, którą z powodzeniem zaszczepiamy w młodych ludziach.